تبلیغات
روزانه نوشت های یک عاشق چادری(2) - 8-بهشت یا جهنم؟؟... مساله این است!!(2)
 
روزانه نوشت های یک عاشق چادری(2)
 
 
شنبه 10 مرداد 1394 :: نویسنده : مریم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام عرض می کنم خدمت تمام دوستان گلم و همراهان همیشگی این وبلاگ .


خوب در ادامه بحث قبل همانطور که قرار بود بگیم افاضات پر مغز عده ای از فلیسوف ها و اندیشه پردازان فامیل رو بیان میکنم که از اونجایی که کپی پیست نظرات مثلاً روشنفکران!!! فراری اونور آبی است و طبیعتاً اونها هم برگرفته از نظریات ماتریالیستی یا مادیگرایی و اومانیسیمی سکولار می باشد که خوانده و نخوانده یک چیزهایی این ور و اونور شنیده و به تکذیب دین و مذهب به بهانه و دلایل مثلاً روشنفکرانه ی مدرن بر پایه تفکرات اومانیسمی می کنند و به خیال خودشان هم بی سوادی خود را در لوای عامه فهم بودن و بیان ساده مطالب مخفی می کنند تا معلوم نشود حضرات در مورد اندیشه های فلسفی و مکاتب اندیشه جهان هیچ چیز دندان گیری ندارند .....

و مساله مهمتر اینکه بنده علاوه بر اینکه در تمامی موارد فلسفه دستی بر آتش دارم ولی واقعاً می ترسم وارد این جور مقوله ها بشم چون واقعاً دانش بالایی می خواهد و فقط در همین حد بسنده میکنم چون واقعاً دارم آتیش میگیرم از این همه در افشانی استتید و گمراهی یک عده در اثر این حرف ها  و این حرف استاد شهید مطهری همیشه آویزه گوشم هست "مسائل دینی خصوصاً قسمتهای خداشناسی و توحیدی از جمله پیچیده‏ترین مسائل علمی است که همه کس شایستگی اظهارنظر ندارد. البتّه اساس خداشناسی آن اندازه که عموم مردم مکلّف‏اند بدانند و ایمان داشته باشند، ساده و فطری است،

امّا یک قدم که آن طرف‏تر برویم، بحث صفات و اسماء و افعال و قضا و قدر الهی به میان می‏آید و فوق العاده پیچیده می‏گردد  غالباً دیده می‏شود که افراد ناوارد در مسائل مربوط به حکمت الهی، عدل الهی، قضا و قدر الهی، اراده و مشیت الهی، قدرت کامله الهی، جبر و اختیار، حدوث و قدم عالم، قبر و برزخ و معاد و بهشت و جهنّم و صراط و میزان و غیره از خود نشان می‏دهند و غالباً مستمعان آنها می‏پندارند که آنچه این جاهلان و بی‏خبران می‏گویند متن تعلیمات دینی است و اینها به اعماق آن تعلیمات رسیده‏اند، یکی از موجبات بزرگ لامذهبی و گرایشهای مادّی است.

چقدر مصیبت است برای اهل معرفت که افرادی که نه با مکتب الهیون آشنا هستند و نه با مکتب مادّیون، از هرج و مرج و بی‏نظمی که در سیستم تبلیغات دینی‏ - خصوصاً در جامعه تشیع- وجود دارد استفاده کرده، در ردّ مادّیون کتاب می‏نویسند؛ لا طائلاتی به هم می‏بافند که اسباب تمسخر و استهزاست. بدیهی است که چنین تبلیغاتی به سود مادّیگری است. از کتبی که در زمان خود ما در این زمینه نوشته شده است فراوان می‏توان مثال آورد"

 

بعععله یکی از این فلاسفه محترم فامیل که در اظهار نظر هایی شاخ در آور شهره عالم هستند و یک قدم از اون کپی شونده هم جلوتر رفته و خودشون هم اظهار نظر هایی بسیار بسیار علمی تر !!! و چه بسا مستدل از اون طرف هم کرده و به قول شاعر آتشی به عالم زده اند .......

بعله این عزیز گرامی در یکی از نظریات عجیب و غریب خود اظهار داشتند :" که این آسمان هفتم و عرش الهی (نعوذ بالله) الکی می باشد!!!؟؟؟! حالا چرا ؟؟!! چون این موشک آپولو و سایوس که رفت هوا از زمین خارج شد نه آسمان هفتمی بود نه آسمانی  سوم و چهارمی !!!! و در یکی دیگه از نظریات گران سنگشون گفتند اون میوه ای حوا به همراه حضرت آدم(ع) خوردند و بواسطه آن از بهشت رانده شدند در واقع میوه دانش بوده که بواسطه آن انسان فهمید که همه کار خودش می تواند بکند و به معجزه و خدا (نعوذبالله)نیازی ندارد!!!.... و لابد شیطان هم این وسط خیر خواه انسان بوده با توجه به فرمایش ایشون که همچین راه سعادتی رو پیش روشون گذاشته!!!؟؟؟؟

و از این دست تفاسیر قشنگ و بنظر من طنز که دوستان لطف می کنند اکثر اوقات همچون نمک ید دار تصفیه شده در محافل ما می پاشند و هر چند که عده ای ممکنه مثل من در دل قاه قاه بخندند ولی متاسفانه عده ای فیلسوف تر از ایشون تازه می گن احسنت تازه اینو نشنیدید که ....... یعنی در واقع عیناً کلاس درس که شاگردان خود شیرین مشغول چای شیرین بازی هستند و درس های معلم رو از حفظ جواب می دهند عزیزان هم درس های ماهواره های روشنگر!!!؟؟؟!! را مو به مو جواب می دهند ولی خوب دیگه لازمه یک سری موارد هم گفته بشود که اولاً عده ای مثل دوست عزیز ما فکر می کنن یک نرده بان باید از آسمان بیاد و ایشون هم همینطوری طبقه طبقه آسمان رو بالا بروند و لابد موشک هم حکم آسانسور رو داره برای دوستان که انتظار دارند لا اقل هفته ای یکبار بروند طبقه هفتم آسمان برای تفریح و بر گردند!!!؟؟!!! در جواب دانشمند گرامی در خصوص آسمان های هفتگانه(بقیه در ادامه مطلب)




 که در قرآن از آنها یاد شده باید گفت «سماء» در لغت از ریشه «سمو» به معنای بلندی است،  حتی برخی لغویین ادعا کردند هر بالای نسبت به پایین آن آسمان و هر پایین نسبت به بالای آن زمین استکلمه «سماء» و مشتقات آن در قرآن کریم سیصد و ده بار آمده که در دو مفهوم بکار رفته است:

الف. آسمان مادی

قرآن کریم در بسیاری از موارد واژه ی سما (آسمان) را معنای مادی آن بکار برده است که مصادیق و معانی متعددی از آن اراده می شود از جمله:

1. آسمان به معنای جهت بالا «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» «مانند درخت پربرکت و پاکیزه که ریشه ی آن در زمین ثابت و محکم است و شاخههای آن به آسمان کشیده شده است».

2. آسمان به معنای جوّ اطراف زمین: «و نزلنا من السماء ماءً مبارکاً» « و از آسمان آب مبارکی را فرو فرستادیم»

3. آسمان به معنای مکان سیارات و ستارگان: «بزرگوار آن خدایی که در آسمان برجها مقرر داشته و در آن چراغ روشن خورشید و ماه تابان را روشن ساخت».

ب. آسمان به معنای معنوی:

قرآن کریم در بسیاری از موارد واژه ی سما (آسمان) را به معنای معنوی آن بکار برده است که از آن نیز مصادیق و معانی متعددی اراده می شود از جمله:

1. آسمان به معنای مقام قرب و مقام حضور که محل تدبیر امور عالم است: «اوست که امر عالم را از آسمان بسوی زمین تدبیر میکند».

2. آسمان به معنای موجود عالی و حقیقی «روزیتان و آن چه به شما وعده داده میشود (که ظاهراً بهشت منظور است) در آسمان قرار دارد».

نکته ی چهارم. مقصود از سبع (هفت) چیست؟

کلمه سبع (هفت) در عربی به دو صورت به کار میرود.

الف. هفت به معنای عدد مشخص و معین که در ریاضیات به کار میرود.

ب. هفت به معنای نماد کثرت؛ چرا که گاهی در عرب کلمه «هفت» به کار میرود و معنای کنائی آن (تعداد زیاد و کثیر) مراد است.

نکته ی پنجم. مقصود قرآن از واژه ی «هفت آسمان»

مفسرین دربارة واژه ی «هفت آسمان» چندین احتمال دادهاند.

الف: هفت به معنای عدد حقیقی باشد که در این صورت این احتمالات متصور است.

1. هفت آسمان پر از ستاره و سیاره که هر یک مثل آسمان کره خاکی زمین می باشند. احتمال وجود هفت جهان مشابه که هنوز کشف نشده است، وجود دارد.

2. هفت مقام قرب و حضور و موجود عالی معنوی (هفت آسمان) در مقابل هفت مرتبه ی پست وجودی طبیعت

پس دوست عزیز که در افشانی می فرمایید موشک که به فضا فرستاده شد آسمان هفتمی ندید شما کاملاً نظریه ای مثل نمرود دارید که فکر می کردند خورشید همین بغل گوش خودمون تو آسمونه و می خواست بره بالای برج خودش و خورشید رو با تیر بزنه بنا بریان تبریک می گم طرز تفکرت پیشرفته و بسیار مدرن جنابعالی را که در عصر نمرود هستید و با کمی پیشرفت شاید به عصر فراعنه حداقل برسید !!!

و اما در جواب میوه ممنوعه اما در این باره حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه می فرمایند: « ... تورات می‌پندارد که آدم و حوا قبل از ارتکاب خطیئه، کاملاً برهنه بودند ولی زشتی آن را درک نمی‌کردند و هنگامی که از درخت ممنوع که درخت علم و دانش بود خوردند چشم خردشان باز شد و خود را برهنه دیدند و از زشتی این حالت آگاه شدند. بنابراین آدمی که تورات معرفی می‌کند به قدری از علم و دانش دور بود که حتی برهنگی خود را هم تشخیص نمی‌داد، اما آدمی که قرآن معرفی می‌کند نه تنها از وضع خود با خبر بود بلکه از اسرار آفرینش (علم اسماء) نیز آگاهی داشت و معلم فرشتگان محسوب می‌شد و اگر شیطان توانست در او نفوذ کند نه به خاطر نادانی او بود بلکه از پاکی و صفای او سوء استفاده کرد.»( مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج6، ص   118)

استاد شهید مرتضی مطهری تعبیر درخت ممنوع به درخت معرفت را از زیان‌بارترین تحریفات طول تاریخ بشریت می داند و عقیده دارد اندیشه تضاد بین علم و دین که پس از قرون وسطی در جوامع غربی مطرح شد، ریشه در این تحریف دارد.

در واقع انسان غربی که پی به قدرت تفکر و تفلسف برده بود و هستی خود را بر اساس «من فکر می کنم، پس هستم»، برابر با تفکر می دانست؛ پس از آن که خدای خالق را به خدای ساعت ساز تقلیل داد، با طرح اینکه «خدا مرده است»، او را از صحنه ی زندگی انسان حذف کرد

ولی  حضرات بازهم چشمه جوشان تفکراتشون خاموش نمیشه و همچنان می جوشه و می گویند اینکه بهشت از نظر عقلی نمی تونه وجود داشته باشه حالا چرا؟

«و جنة عرضها السمـاوات و الارض؛ و بهشتی که عرض آن آسمان ها و زمین است» (آل عمران/  133)  .

با استناد به این آیه مبارکه دوستان می فرمایند با توجه به برهان عقلی اگر بهشت داخل در طبقات آسمانها و زمین باشد یا در بین طبقه ای و طبقه دیگر بوده باشد، پس لازمه اش یا تداخل است و یا جدایی بین آسمانی با آسمان دیگر و ما هم که می دانیم آسمانها و کهکشانها جدا جدا نیستند

شیخ بهایی پاسخ قشنگی به دوستان دادند  شیخ بهایی می فرمایند:"پاسخ گفته شود بدین طریق که این حجت شما مبتنی است بر اینکه برای بهشت و دوزخ، مکانی از جنس مکانهای این دنیا بوده باشد، لیکن اصل اثبات مکان بدین کیفیت برای بهشت و جهنم باطل است؛ و بنابراین، شبهه از اساس ویران، و از ریشه و بن بریده شده است" یعنی .اولاً که عالم آخرت عالم تامه هست یعنی به اصطلاح خودمان متا فیزیکی است و نمی تواند قوانین فیزیکی عالم ماده در آن حاکم باشد یعنی شما همین خواب رو فرض کنید شما در عالم خواب که از همین عوالم تامه می باشد یک لحظه مثلاً تهرانی و یک لحظه دیگر اصفهان یا الان پیش پدر بزرگت که 30 سال پیش فوت شده نشسته و یک دقیقه بعد پیش نوه ات نشستی پس آنچه مسلم است بعد مکان و زمان در عالم تامه کاملاً حل شده است ولی در عالم ماده فعلی اینطور نیست و اصلاً اینکه ما فکر کنیم یک ارتفاعی از سطح زمین بالاتر برویم مثل جک و لوبیایی سحر آمیز توی آسمان هم یک جایی دیگری هست پس اینکه بخواهیم فکر کنیم ما می توانیم با پای خودمان وارد عالم تامه بشویم از اصل منتفی است






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 27 اسفند 1394 01:06 ق.ظ
سلام سایت خیلی زیبایی دارید، اگه دوست دارید خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم.
برای ثبت لینک خودتون میتونید به وب سایت ما به آدرس زیر مراجعه کنید.
--> تبادل لینک سه طرفه بر اساس معیارهای جدید گوگل، بهبود ورودی و رتبه سایت شما در گوگل <--
http://lg-zh.com/links
سه شنبه 13 مرداد 1394 05:59 ب.ظ
یکبار کسی با خنده گفت: اسلام الکل را سالها پیش از کشف الکل حرام اعلام کرد و من گفتم اسلام الکل را حرام نکرد بلکه هر ماده ی مستی آور را حرام کرده است خنده روی لبش خشک شد! کمتر کسی است که بگوید اشتباه کردم یا این مطلب را نمیدانستم یا نخوانده بودم و ... برای اینکه درستی حرف حتی غلطش را ثابت کند دست به استدلالات بسیار احمقانه تر از حرف اولش میزند و بحث و دلخوری پیش میاید برای همین دیگر عادت کردم در جمع های خانوادگی و دوستانه بحث نکنم
ولی مریم جان بحث ماهواره نیست نمیشود دروازه های کشور را بست ما الان 16 سال است ماهواره داریم اما من حتی یکساعت هم ماهواره نگاه نمیکنم (البته تلویزیون هم همین وضع را دارد) بحث سرانه ی مطالعه است که پایین آمده، بحث سوادهایی است که به سرچ های اینترنتی و کپی پیست های بی پایه و اساس ختم میشود و عمق ندارد و همه چیز به راحتی باور و منتشر میشود
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مریم
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :